translate

dimecres, 4 de juliol del 2012

81. Vedella rostida




Ingredients:
(10 o 12 racions/persones):

2 kg de rodó de vedella.
3 gots d'oli d'oliva.
1/2 got de vi blanc.
una copa de conyac
200 gr. rovellons.
Una fulla de llorer.
1 branca de Canyella.
3 grans d'all.
Dues cebes.
Polsims de sal.

Procediment:
  1. Rostim la vedella sense salar per totes les bandes en una cassola amb l'oli. 
  2. Aquest procés dura uns vint minuts.
  3. En la mateixa cassola hi rostim la ceba i anem remenant afegint tres cullerades d'aigua per desglaçar el fons de la cassola. Remenem uns deu o quinze minuts.
  4. Tirem el vi blanc, el conyac i deixem uns segons evaporar l'alcohol. Hi afegim una fulla gran de llorer, la canyella i aigua fins a cobrir la meitat del rodó. Tapem la cassola, baixem el foc que just brollin les bombolles de la cocció pels voltants del rodó, xup-xup lent. Ara tapem la cassola.
  5. Cada vint minuts, girar el rodó. Hem d'estar a atents, tenim una hora de cocció per 1kg de carn...
  6. Retirem el rodó deixem refredar minin una hora i tallem, incorporem els talls a la cassola i tenim 10 minuts a foc lent. 



6 comentaris:

  1. Un clàssic que agrada a tothom. A mi m'encanta. Li hauré de demanar a la iaia que en prepari algun cap de setmana pel dinar familiar.
    Fins aviat

    ResponElimina
  2. Ummmm que bo un plat de vedella ben rostidete
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Avui m'has mort, Jordi. Quina pinta aquesta vedella, per favor! I a més deu ser súper aromàtica... m'agrada i intentaré fer-la! Petons

    ResponElimina
  4. Quina gana que m'has fet venir, i mira que acabem de sopar!

    ResponElimina
  5. Quan vaig de restaurant acostumo a menjar-ne: m'agrada molt la vedella feta així. La teva té una pinta que no vegis.
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
  6. M´agrada molt la teva cuina, així que ja tens una seguidora més! Jo et convido a visitar la meva a http://maramaruja.blogspot.com i a veure si ´agrada també. Un petonet

    ResponElimina